Informasjon til befolkninga om planlagte bekjemping mot Gyrodactylus salaris

Endring i Tannhelsetilbudet

Tilbudet har for pasienter fra Gjemnes vært gitt ved Molde Kompetanseklinikk de siste 1,5 år, men vil nå gis ved distriktstannklinikken i Kristiansund. Vi ser ut fra kapasitetshensyn at dette vil gi raskere tilgang til tannhelsetjenester/ et bedre tilbud til pasientene i Gjemnes

Integreringstiltak for flyktningar i regi av frivillige lag og organisasjonar.

Til frivillige organisasjonar, tilsette i som jobbar med frivilligheit i kommunar, flyktningtenester med meir. Møre og Romsdals fylkeskommune ønsker å minne om tilskotsordning om integreringstiltak for flyktningar i regi av frivillige lag og organisasjonar i Møre og Romsdal. Det er sett av inntil fem millionar kroner til formålet.

Til foreldre med barn i Gjemnes kommune - fra helsestasjonen

Til alle foreldre med barn i Gjemnes kommune Under oppdatering av fagsystem på helsestasjon- og skolehelsetjenesten i går ettermiddag har det ved en feil blitt sendt ut innkallinger til alle timer fra 2019 og frem til dags dato.  Se bort fra timer av gammel dato og kom til timer fram i tid. Beklager ekstrabryderi for dere som har fått gamle innkallinger. (Ingen hast lenger om å åpne i dag, print har nå blitt  stoppet.)   Hilsen Kristin og Marianne ved Gjemnes helsestasjon- og skolehelsetjeneste.

Kartlegger geologien fra lufta

Fra midten av juni og i cirka seks uker framover skal Norges geologiske undersøkelse (NGU) utføre geofysiske målinger fra helikopter i Møre og Romsdal.

E-39 Astad - Bjerkeset - presentasjon fra Statens Vegvesen i møte 9.6.22

Statens vegvesen v/ Halgeir Brudeseth presenterte hvor langt veg prosessen vedr. E-39 Astad - Bjerkeset er kommet.   Orientering om status ny E39 Bjerkeset-Astad 9.juni 2022 - formannskapsmøte Gjemnes kommune (PPTX, 12 MB)

Klage på eiendomsskatten

Når Eiendomsskattekontoret mottar klagen, vurderer vi om opplysningene i klagen gjør at vi kan rette eiendomsskatten uten klagebehandling. Hvis vi ikke kan rette, forbereder Eiendomsskattekontoret klagen for sakkyndig nemnd for eiendomsskatt. Aktuelle klagesaker behandles i sakkyndig nemd innen juli måned.  Du må betale eiendomsskatten 2.termin selv om du har sendt inn en klage. Får du medhold i klagen, får du tilbake det du har betalt for mye i 3.termin.

Asfaltering av Silsetvegen (KV57007 ) 23.05.22

Ekstraordinært kommunestyremøte og fravær av kommune-TV 12.05

Gjemnes kommune beklager at det ikke ble sending ekstraordinært kommunestyremøte den 12.05.2022. Dette var på grunn av mangel på personell til å sette opp og drifte kommune-TV.

Landbruksplast

RIR Næring starter innsamling av landbruksplast.