Regler for ansatte i kommunen

Gjemnes kommune følger regjeringen og FHI sine råd og har følgende regler for sine ansatte:

  • Hjemmekontor skal brukes når det er mulig. Avtales med nærmeste leder.
  • Alle møter som kan gjennomføres på Skype/Teams eller video gjøres på denne måten.
  • I private hjem, hager eller hytter bør man ikke ha mer enn 5 gjester i tillegg til husstandsmedlemmer. Dersom alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. Det innebærer at to familier kan møtes selv om de har mange barn.
  • Unngå mest mulig sosial kontakt med andre. 
  • Har du vært i utlandet, så skal du ha karantene i 10 dager hvis du har vært i rødt land. (Se FHI sine oppdaterte regler)
  • Du bør ikke dra til utlandet i egen ferie. Unntaket er dersom du oppholder deg i Gjemnes i minst 10 dager før første arbeidsdag.
  • Ansatte må påregne endringer i sine arbeidsoppgaver.


Reglene gjelder for alle ansatte i kommunen. Innbyggere anbefales å følge samme retningslinjer. Karanteneregler gjelder for alle, inkludert tilreisende.

 

Gjør avtale med saksbehandler før du besøker kommunehuset

Gjemnes kommune ønsker at besøkende på kommunehuset gjør avtale før oppmøte på kommunehuset. 

Det er for tiden færre saksbehandlere på kommunehuset til enhver tid og vi vil begrense trafikken på kommunehuset som et tiltak for å hindre smittespredning av covid-19.

Kontaktinformasjon

Svein Arild Eikemo
Assisterende rådmann
E-post
Mobil 911 68 683