Opplevelser ute, inne og borte

Bli med på åpen lesegruppe - UTE!

Nå prøver vi noe nytt, nemlig lesegruppe utendørs!

Den første gangen skal vi være i gapahuken på elvastien. Vi møtes på parkeringsplassen utenfor kommunehuset, og går sammen til gapahuken. Ta på varme klær (etter været) og ta med sitteunderlag!

Tirsdag 21. mai kl. 18 - 20
Velkommen!

Påmelding til biblioteket: bibliotek@gjemnes.kommune.no

Åpen lesegruppe fungerer slik:
Leselederen har på forhånd valgt ut ei novelle og et dikt som leses høyt for gruppa. Underveis og etterpå reflekterer vi sammen rundt det vi har lest. Fokuset i samtalen er ikke på litterær analyse, men på opplevelsen av teksten. Vi undrer oss og utforsker litteraturen sammen, og alle perspektiver på teksten er velkommen. Det er også helt greit å bare lytte, om man vil det. Hvilke tekster som leses er en overraskelse hver gang, og det trengs ingen forberedelser eller forkunnskaper for å delta.

Ute, inne og borte - Klikk for stort bilde

Ute, inne og borte  er et litteraturformidlingsprosjekt i samarbeid mellom bibliotekene i Gjemnes og Kristiansund, støttet av Nasjonalbiblioteket.