Vannmåler

Har du vannmåler i boligen din betaler du kun for vannet du faktisk forbruker. Dersom du ikke har vannmåler, betaler du for et forbruk som vi stipulerer ut fra bruksarealet på boligen din. Da tas det ikke hensyn til hvor mange personer som bor der eller hvor høyt vannforbruket er i virkeligheten.

Presentasjonen fra Statens vegvesen i formannskapets møte 15.3

Her er presentasjonen som Halgeir Brudeseth fra Statens vegvesen orienterte formannskapet 15.3 om prosessen videre vedr. E-39 Astad Bjerkeset. Formannsskapsmøte Gjemnes kommune 150322 (PPTX, 18 MB)

Snart DigiHelsestasjon i Gjemnes

Det blir snart mulig å bruke DigiHelsestasjon i Gjemnes. For å kunne bruke DigiHelsestasjon må innbyggerne være digitalt aktive på helsenorge.no. Det vil si at de må ha logget inn på helsenorge.no, akseptert bruksvilkårene og samtykket til å kommunisere med sine og barnas helsekontakter via nettstedet.   Om digihelsestasjon

Utstyr til Ukraina

I samarbeid med Røde Kors Kristiansund blir det nå mulig å levere utstyr som vil bli sendt til Ukraina på kommunehuset i Gjemnes. Tidspunkt for innlevering er: Onsdag 02.03: 10:00 - 14:00 Torsdag 03.03: 10:00 - 18:00 Utstyr som kan leveres er ullundertøy, ullsokker, soveposer og liggeunderlag. Dette må være innpakket ved levering.

Smitteverntiltak oppheves - kun råd og anbefalinger for befolkningen

Regjeringen har i dag, lørdag 12. februar, fattet vedtak om endringer i koronatiltakene. Alle endringene gjelder fra kl. 10.00 lørdag 12. februar 2022

Besiktigelse av eiendommer i uke 6 (7.02 – 8.02)

I forbindelse med den årlige eiendomsskattetaksering av nye eiendommer, bygninger, tilbygg, arealendringmv., vil det bli foretatt besiktigelse av en del eiendommer i Gjemnes kommune i perioden Uke 6 (7.02 – 8.02.2022).

Lettelser i koronatiltak fra 01.02.22 kl 23.00

Regjeringen har kommet med nye nasjonale regler og anbefalinger, gjeldende fra 1. februar 2022.

Hurtigtester for hjemmebruk

Servicekontoret er åpent igjen for publikum, besøkende bes bruke munnbind. Hvis du har symptom, er hustandsmedlem til en med Koronasmitte eller øvrig nærkontakt kan du hente selvtester i Gjemnes kommune ved servicekontoret på kommunehuset (mandag – fredag kl. 8.00-11:30 og 12:00-14.00)

Varsel om vindkast

Varsel for Møre og Romsdal og Trøndelag Nivå: Oransje - Svært kraftige vindkast Gyldig fra: 16.01.2022 16:00

Ny E39 Bjerkeset - Astad - utsatt

2. desember ble det avholdt møte mellom Gjemnes kommune v/ordfører og Statens vegvesen v/prosjektdirektør Ove Nesje og prosjektleder Halgeir Brudeseth. Tema for møtet var videre fremdrift i prosjektet etter kommunestyrets vedtak om å anbefale å gå direkte på reguleringsplan.