Gjemnes kommune ønsker flere aktivitetsvenner

Aktivitetsvenn (PDF, 150 kB)

Influensavaksinering for dei over 65 eller som er i risikogruppa

Onsdag 23. oktober 2024 er det influensavaksinering på samfunnshuset. Det er og mulig å få covidvaksine om du ønsker det.

Konkurranse for bygging av nytt sykehjem er nå kunngjort.

Dere finner kunngjøringen og dokumentene ved å følge linken under  https://www.mercell.com/nb-no/anbud/238409339/totalentreprise--nytt-sykehjem-batnfjordsoera-anbud.aspx  Klikk på en lenke for det dokumentet du ønsker å se og velg nedlastning.  Frist for å levere tilbud er 22.11.24.  Prosjektleder vil på bakgrunn av mottatte tilbud innstille på valg av entreprenør i byggekomiteen. Dette vil skje i løpet av desember.

Presentasjon fra medvirkningsmøte 01.10.24 - E39 Astad-Bjerkeset

Her er presentasjonen fra Statens vegvesen. Medvirkningsmøte 01.10.24 - E39 Astad-Bjerkeset-Fursetfjellet (PDF, 4 MB)

Eldredagen markeres 10.oktober kl. 17.00

Torsdag 10.oktober markeres Eldredagen på Samfunnshuset i Batnfjordsøra. Eldredagen er FNs årlige internasjonale dag for eldre som setter søkelys på eldres rett til god helse og livskvalitet. Markeringen er et samarbeid mellom Pensjonistforeningen, Eldrerådet og Gjemnes kommune.

Svar på spørreundersøkelsen

I forbindelse med Dyregod så laget boligkontoret en spørreundersøkelse på hvordan Gjemnes kommune kan bli bedre. Vi laget en flott ordsky av svarene.

Statens vegvesen inviterer til medvirkningsmøte om ny E-39 Astad - Bjerkeset

Arbeidet med reguleringsplan for E39 Astad–Bjerkeset–Fursetfjellet er i sluttfasen, og tilrådde veglinjer er i stor grad avklarte. Statens vegvesen inviterer til åpent medvirkningsmøte der status for arbeidet blir vist fram.

Besøk av bokbåten torsdag 26.september!

26.september får Gjemnes besøk av Litteraturbåten Epos. Innholdsrik litteraturkveld på kvelden!

Salg av kommunal teig

På formannskapsmøte 27.08.24 ble det vedtatt salg av kommunal teig: Teig 1 gnr 54 bnr 17.

Markering av verdensdagen for psykisk helse

Torsdag 10.oktober er det Verdensdagen for psykisk helse.  Gjemnes kommune markerer dagen med stand og samtale i Batnfjorden.