Gjemnes og Surnadal eldreråd hadde felles møte i går.

I går hadde Gjemnes eldreråd og Surnadal eldreråd felles møte i kommunestyresalen. På programmet stod blant annet organisering, saksbehandling, eldrerådenes oppgave og rolle samt erfaringsutveksling.

E-39 Astad - Bjerkeset Presentasjon fra Statens vegvesen den 5.4

Her er presentasjonen som Halgeir Brudeseth fra Statens vegvesen presenterte i kommunestyremøte  5.4  om prosessen videre vedr. E-39 Astad Bjerkeset. E39 Astad-Bjerkeset-5.april.2022 (PPTX, 22 MB)

Disse har søkt på kommunedirektør stillingen

Søknadsfristen på kommunedirektørstillingen var 19.4 Se offentlig søkerliste her  (PDF, 143 kB)

Vannmåler

Har du vannmåler i boligen din betaler du kun for vannet du faktisk forbruker. Dersom du ikke har vannmåler, betaler du for et forbruk som vi stipulerer ut fra bruksarealet på boligen din. Da tas det ikke hensyn til hvor mange personer som bor der eller hvor høyt vannforbruket er i virkeligheten.

Presentasjonen fra Statens vegvesen i formannskapets møte 15.3

Her er presentasjonen som Halgeir Brudeseth fra Statens vegvesen orienterte formannskapet 15.3 om prosessen videre vedr. E-39 Astad Bjerkeset. Formannsskapsmøte Gjemnes kommune 150322 (PPTX, 18 MB)

Snart DigiHelsestasjon i Gjemnes

Det blir snart mulig å bruke DigiHelsestasjon i Gjemnes. For å kunne bruke DigiHelsestasjon må innbyggerne være digitalt aktive på helsenorge.no. Det vil si at de må ha logget inn på helsenorge.no, akseptert bruksvilkårene og samtykket til å kommunisere med sine og barnas helsekontakter via nettstedet.   Om digihelsestasjon

Utstyr til Ukraina

I samarbeid med Røde Kors Kristiansund blir det nå mulig å levere utstyr som vil bli sendt til Ukraina på kommunehuset i Gjemnes. Tidspunkt for innlevering er: Onsdag 02.03: 10:00 - 14:00 Torsdag 03.03: 10:00 - 18:00 Utstyr som kan leveres er ullundertøy, ullsokker, soveposer og liggeunderlag. Dette må være innpakket ved levering.

Smitteverntiltak oppheves - kun råd og anbefalinger for befolkningen

Regjeringen har i dag, lørdag 12. februar, fattet vedtak om endringer i koronatiltakene. Alle endringene gjelder fra kl. 10.00 lørdag 12. februar 2022

Besiktigelse av eiendommer i uke 6 (7.02 – 8.02)

I forbindelse med den årlige eiendomsskattetaksering av nye eiendommer, bygninger, tilbygg, arealendringmv., vil det bli foretatt besiktigelse av en del eiendommer i Gjemnes kommune i perioden Uke 6 (7.02 – 8.02.2022).

Lettelser i koronatiltak fra 01.02.22 kl 23.00

Regjeringen har kommet med nye nasjonale regler og anbefalinger, gjeldende fra 1. februar 2022.