Send sikker digital post

Gjemnes kommune har tatt i bruk eDialog. Med dette kan du trygt sende dokumenter til kommunen selv om de er unntatt offentlighet. For å bruke tjenesten, må du logge på/autentisere deg ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID o.l).

Bruk E-dialog

Ved å benytte tjenesten eDialog, kan du nå sende oss dokumenter via en sikker kanal.
E-post kan være en usikker kanal når du skal sende dokumenter som er unntatt offentligheten.
Vi oppfordrer både privatpersoner og virksomheter til å benytte eDialog til å sende dokument trygt inn til oss.

Send oss post via eDialog her 

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster opp dokumentet du vil sende oss (dokument må være i PDF-format).

Byggesak, oppmåling eller plansak sendes her

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Tittel:  Hvilket dokument du sender og saksnummeret hvis dette er kjent.
  • Kommentar:  Gi gjerne en utfyllende beskrivelse av forsendelsen din.
  • Husk å laste opp relevante vedlegg i PDF-format.
  • Klikk på "Send forsendelse" - forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til vårt sak/arkivsystem.

Du får kvittering med referansenummer på e-post.

OBS! Du skal ikke bruke eDialog dersom Gjemnes kommune har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om plass på barnehage, SFO og kulturskole, søknad om forskjellige kulturtilskudd, søknad på stilling etc.

Fordeler med eDialog:

  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem

Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet.

E-post eller kontaktskjema kan fremdeles brukes for enkle spørsmål og henvendelser som ikke skal journalføres i kommunens sak/arkivsystem.